Współcześnie zarządzanie firmą coraz częściej wymaga od właściciela zlecenia części obowiązków innym realizatorom. Dotyczy to zarówno z kwestiami bieżącymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Sprawozdania roczne są źródłem niepokoju dla wielu przedsiębiorstw. Ponad to nie każda placówka zatrudnia w takim stopniu przeszkolonych członków zespołu doradczego, by w sposób profesjonalny takie zestawienie poddać analizie. Dlatego też znacznie częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej materii. Cieszące się renomą agencje reklamowe nie tylko traktują każdego zleceniodawcę indywidualnie, ale też każdy strategiczny szkic stwarzają od zera. Tak właśnie jest w przypadku sprawozdań rocznych z działalności określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj tworzone od podstaw, bez gotowych szablonów, z uwzględnieniem wyjątkowych cech konkretnego przedsiębiorstwa. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę także cel tworzenia takiego raportu, jego wykorzystanie praktyczne. Podczas powoływania do istnienia raportu rocznego niezbędne są również częste narady z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport przedstawia treści zarówno statystyczne jak i odmienne w atrakcyjny, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Wszelkie analizy otoczenia rynkowego są równocześnie przygotowywane przez fachowców z dziedziny marketingu. Oferta firmy, prezentacje produktu lub usługi, prezentacje wizerunkowe . Można zatem konstruktywnie zastosować się do nich w dalszych działaniach przedsiębiorstwa, tak w wymiarze materialnym, jak i strategii całościowych.